Outletowy pop-up store marki H&M zniknął z warszawskiego centrum Factory Annopol. W ciągu dwóch miesięcy klienci, robiąc zakupy, pomagali podopiecznym Fundacji SYNAPSIS. Szwedzka firma odzieżowa przekazała Fundacji 100 tysięcy złotych, wspierając tym samym jeden z realizowanych przez nią programów pomocy osobom z autyzmem.
Współpraca H&M z centrum FACTORY Warszawa Annopol na rzecz Fundacji SYNAPSIS to pierwszy tego rodzaju projekt firmy w Polsce. Koncepcja pop-up store zakłada powstanie sklepu na określony czas. Charytatywny salon marki funkcjonował w warszawskim centrum ponad dwa miesiące, podczas których klienci mogli zrobić zakupy, złożyć życzenia podopiecznym Fundacji na specjalnie przygotowanych serduszkach lub nabyć przygotowane przez nich rękodzieła.
Dochód ze sprzedaży został już przekazany Fundacji. Dzięki finansowemu wsparciu, możliwe będzie rozszerzenie oferty terapeutycznej Ośrodka „Dom i Praca” w Wilczej Górze pod Warszawą, który jest pierwszym miejscem w Polsce, łączącym pobyty domowe z pracą zawodową osób z autyzmem.
– Miło nam poinformować, że kwota 100 tysięcy złotych trafiła już na konto Fundacji SYNAPSIS. Niezależnie od deklarowanego wsparcia, w ramach wolontariatu pracowniczego, H&M zorganizuje warsztaty dla podopiecznych Fundacji w zakresie odpowiedniego doboru stroju na różne okazje, a dla tych, którzy funkcjonują na otwartym rynku pracy, szkolenia dotyczące sposobów na udaną rozmowę kwalifikacyjną. Mamy nadzieję, że wiedza, którą uczestnicy zdobędą w trakcie zajęć, okaże się przydatna w ich życiu prywatnym i zawodowym – informuje Ewa Jarzemska, Sales Market East Marketing and PR Manager, H&M.
Akcja charytatywna w Factory Annopol trwała dwa miesiące i włączyło się w nią ponad 100 tysięcy osób.
– W prowadzeniu akcji pomagała nam grupa 55 wolontariuszy, którzy nie tylko zachęcali klientów do składania życzeń podopiecznym Fundacji SYNAPSIS, ale również opowiadali o jej działalności oraz o celu tego przedsięwzięcia. Ku naszemu zaskoczeniu, na kartkach z życzeniami pojawiły się wpisy po angielsku, francusku, niemiecku, a nawet japońsku. Serduszkowymi rekordzistami okazały się dzieci, które ozdabiały swoje laurki uśmiechami, słoneczkami i innymi wspaniałymi rysunkami – mówi Joanna Grochowska, Wiceprezes Zarządu Fundacji SYNAPSIS.
H&M pop-up store został otwarty w Centrum FACTORY Warszawa Annopol 25 kwietnia, a jego zamknięcie nastąpiło 30 czerwca br. Powierzchnię przeznaczoną na sklep udostępniono na ten cel nieodpłatnie.
– Cieszymy się, że mogliśmy przyczynić się do akcji, dzięki której osoby z autyzmem otrzymają cenne wsparcie. Dziękujemy wszystkim za okazaną pomoc i zachęcamy do dalszego wspierania podopiecznych Fundacji SYNAPSIS oraz do udziału w kolejnych akcjach społecznych. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że Factory Outlet odwiedzają nie tylko smart shopperzy, ale i smart helperzy – mówi Anna Zawadzka, Center Manager Factory Warszawa Annopol.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/pop-up-store-h-m-znika-z-factory-annopol-ale-nie-bez-sladu-100-tysiecy-zlotych-dla-fundacji-synapsis